
Wie de crisis in de Kerk ziet, maar niet dagelijks zijn toevlucht neemt tot Sint-Michaël (Feestdag 29 september), neemt zichzelf niet ernstig. De strijd is écht. Michaël wierp Lucifer uit de hemel, verdedigde Mozes tegen de aanklacht van Satan, en zal ook ons verdedigen op het uur van de dood. Paus Leo XIII zag in een visioen hoe de duivel de Kerk bedreigde en gaf ons daarom het machtige Michaëlgebed – geen vrome bijkomstigheid, maar een hemels wapen in tijden van afval en verwarring.
De vernedering van Lucifer door “derde team”-engel Michaël én door Maria, een eenvoudig en jong joods meisje, toont dat God triomfeert door nederigheid – en niet door het machtsspel van modernistische compromissen. Want laten we eerlijk zijn: modernisten buigen voor de wereld, laten de Kerk verwateren, en offeren de waarheid op het altaar van de de waan van de dag en de macht in de wereld. Maar wij knielen enkel voor God, onder de vleugels van Sint-Michaël.
En het is bemoedigend te zien hoe jongeren vandaag opnieuw trots durven zijn op deze devotie. Tradwest – een apostolaat dat onder jongeren het geloof met vuur en overtuiging uitdraagt – zet Sint-Michaël op hoodies en sportshirts. Niet als decoratie, maar als strijdkreet. In fitnesszalen, op straat en op social media (hun bereik op Instagram is enorm) wordt zo een katholieke cultuur gesmeed: geen schaamte, maar trots; geen zwakte, maar kracht. Misschien ook iets voor Vlaanderen? Want onze jeugd heeft geen flauwe compromissen nodig, maar vleugels die beschermen in de de beproevingen van het leven.
De Kerk heeft geen lauwe compromismakers nodig, maar strijders. Mannen en vrouwen die weten dat ze gedoopt en gevormd zijn als Soldaten van Christus. Sint-Michaël roept ons niet naar de sofa van gemak, maar naar het slagveld van geloof en bekering. Dit is geen tijd voor halfslachtigheid. Dit is het uur om onder zijn banier te scharen, om te vechten voor waarheid, voor zielen, voor de eer van God. Wie vandaag niet strijdt onder Michaëls vleugels, marcheert morgen mee in de stoet van de verliezers.
Dit is geen vrijblijvende devotie, maar een strijdplan. Pater Chris Alar MIC toont in ongeziene diepte hoe Sint-Michaël onze machtige bondgenoot kan zijn in deze tijd.
👉 Lees hier verder…
Heilige Aartsengel Michaël,
verdedig ons in de strijd;
wees onze bescherming tegen de boosheid en de listen van de duivel.
Wij smeken u ootmoedig dat God hem zijn macht doe gevoelen.
En gij, vorst van de hemelse legerscharen,
drijft de satan en de andere boze geesten,
die tot verderf van de zielen over de wereld rondgaan,
door de Goddelijke kracht in de hel terug. Amen.
De wereld in het algemeen en de katholieke kerk in het bijzonder zullen waarschijnlijk weinig evolueren in positieve richting, door het aanbidden van joods-christelijke mythologische figuren. Ik vrees dat daarvoor toch meer wezenlijke inspanningen voor geleverd zullen moeten worden.
❗Aan de redactieleden
Jullie plaatsen een artikel over de Heilige AartsEngel Michaël maar staat [desondanks] toe (althans tot nu aan toe) dat daarmee de draak gestoken wordt door @:Frank Dierickx.. met zijn gemengd gif uit de hel.. Hij is een ergernisgever van de bovenste plank.. Kijk eens wat er in Matt.18:15-17 staat.
https://www.gotquestions.org/Nederlands/kerkelijke-tucht.html
Hoeveel mensen hier hebben hem niet tot bezinning geroepen… maar desondanks blijft hij hier het ergerlijk linkse gif spuien ..wordt het niet eens tijd na zoveel jaren gedogen om hem nu dan toch de deur te wijzen.. gedenkend uw eigen regels?!
Zijn reacties hebben niets meer met een discussie te maken maar puur om te provoceren.😱
https://youtu.be/YWsmdl0ZKO0?si=0hFu-ZHR4lgW3oOn
Ik vermoed dat het volgende artikel over Sint Thèrése een antwoord is op mijn vorige reactie.😂
Het volgende citaat is passent bij het tolereren ..tolereren is in onze tijd het paard van Troje..”😤”
CITAAT:
Jezus ging kort voor Pesach naar de Joodse tempel in Jeruzalem. Daar aangekomen verdreef hij handelaars en geldwisselaars die volgens hem de tempel tot een “rovershol” maakten, terwijl de tempel een “huis van gebed” zou moeten zijn. De hogepriesters, schriftgeleerden en andere leiders van het volk hoorden wat gebeurd was en wilden hem uit de weg ruimen, maar heimelijk, want het volk luisterde graag naar Jezus.”